هنگامی که این کار را با موفقیت انجام دادید ، صفحات شما شروع به رتبه بندی برای آن دسته از اصطلاحات جستجو می کنند و این باعث افزایش در ترافیک سئو می شود.
در این راهنما خواهید آموخت که تحقیق در مورد کلمات کلیدی چیست ، چرا برای سئو مهم است و 10 مرحله آسان برای پیگیری برای انجام موفقیت آمیز در تحقیق در مورد کلمات کلیدی.
به ویژه ، موضوعات زیر پوشش داده می
هنگامی که این کار را با موفقیت انجام دادید ، صفحات شما شروع به رتبه بندی برای آن دسته از اصطلاحات جستجو می کنند و این باعث افزایش در ترافیک سئو می شود.
در این راهنما خواهید آموخت که تحقیق در مورد کلمات کلیدی چیست ، چرا برای سئو مهم است و 10 مرحله آسان برای پیگیری برای انجام موفقیت آمیز در تحقیق در مورد کلمات کلیدی.
به ویژه ، موضوعات زیر پوشش داده می شود:
- تحقیقات کلمه کلیدی چیست؟
- چرا تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟
- انواع مختلف کلمات کلیدی SEO
- نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO (10 مرحله آسان)
- نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود
- ابزارهای تحقیق برای استفاده از کلید واژه ها
- یادگیری اصلی
تحقیقات کلمه کلیدی چیست؟
تحقیقات کلمات کلیدی فرایند یافتن کلمات یا اصطلاحات افراد در جعبه جستجو است. با دانستن اصطلاحات جستجوی دقیق ، می توانید مطالب مرتبط با آنها را ارائه دهید که نیت آنها را برآورده سازد.
نتیجه فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی لیستی از کلمات کلیدی است که در واقع می توانید برای آنها رتبه بندی کنید و برای کسب و کار شما مهم هستند .
شما می توانید از لیست به عنوان سوخت برای همه فعالیتهای بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید .
چرا تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟
تحقیقات کلمات کلیدی به دلایل زیادی برای سئو مهم است:
- اگر عبارات جستجوی واقعی را که مردم در Google از آنها استفاده می کنند نمی دانید ، در بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی اشتباه ریسک می کنید.
- بدون تجزیه و تحلیل پتانسیل یک کلمه کلیدی ، شما نمی دانید این یک کلمه کلیدی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.
- بدون انجام تحقیق نمی توانید بدانید برای کدام کلمات کلیدی می توانید رتبه بندی کنید و ممکن است کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که هرگز قادر نخواهید بود رتبه خوبی کسب کنید.
- تحقیقات کلمات کلیدی به شما در درک صنعت و شناسایی رقبای واقعی خود کمک می کند.
- تحقیقات کلمات کلیدی لیستی از کلمات کلیدی برای نظارت بر رتبه بندی آنها و ارزیابی عملکرد سئو شما را در اختیار شما قرار می دهد.
- با تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، شما با اندازه مخاطبان بالقوه خود آشنا می شوید ، متریک که در تعیین اهداف بازاریابی و ایجاد برنامه های رشد مفید است.
انواع مختلف کلمات کلیدی SEO
هنگام انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی ، تعاریف مختلفی مانند "کلید واژه های بذر" ، "کلمات کلیدی تمرکز" ، "کلمات کلیدی با دم بلند" پیدا خواهید کرد. قبل از شروع تحقیقات خود آگاهی از انواع مختلف کلمات کلیدی گیج کننده نخواهد بود.
دانه کلمات کلیدی - همچنین به عنوان شناخته شده سر ، تمرکز و یا اصلی کلمات کلیدی، معمولا یک یا دو کلمه عبارات است که دارای حجم بالا جستجو جستجو کنید. این کلمات کلیدی همچنین با صدها وب سایت رقابت برای یکی از نقاط مهم SERPS بسیار رقابتی است.
در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی بذر آورده شده است: "SEO" ، "رسانه اجتماعی" ، "بازاریابی آنلاین" ، "رژیم".
مترادف یا کلمات کلیدی بسیار نزدیک - این کلمات کلیدی نزدیک به یکدیگر هستند. این کلمات کلیدی است که معنای یکسانی دارند اما متفاوت نوشته شده اند.
در اینجا چند مثال آورده شده است: "چگونگی تعویض لامپ" ، "چگونگی تعویض لامپ" ، "نحوه تغییر لامپ".
کلمات کلیدی دم بلند - آیا عبارات جستجو شامل 3 یا بیشتر کلمات هستند. آنها نسبت به کلمات کلیدی دارای حجم جستجو کمتر هستند اما هدف آنها خاص تر است.
در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی دم بلند آورده شده است: "SEO چیست" ، "چگونه می توانیم یک کارشناس سئو شویم".
کلمات کلیدی مرتبط با معنایی - همچنین به عنوان کلمات کلیدی LSI شناخته می شوند ، کلمات کلیدی هستند که به لحاظ مفهومی به یکدیگر مرتبط هستند.
به عنوان مثال ، برای عبارت جستجو "تحقیق کلمه کلیدی" ، برخی از کلمات کلیدی معنایی عبارتند از "حجم جستجو" ، "تحلیل کلمه کلیدی" ، "ابزار کلید واژه گوگل".
نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو
این 10 قدم برای دنبال کردن برای یافتن کلمات کلیدی برای فعالیتهای SEO شما است.
- با طاقچه خود آشنا شوید
- ایده های موضوع را بنویسید و سطل های موضوعی ایجاد کنید
- با استفاده از ابزارهای تحقیق در کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی بذر را برای موضوعات خود پیدا کنید
- هدف جستجوی هر کلمه کلیدی را بررسی کنید
- کلمات کلیدی با دم بلند پیدا کنید
- کلمات کلیدی خود را پیدا کنید که رقبای شما رتبه بندی می کنند
- کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید
- کلمات کلیدی را به عناوین محتوا تبدیل کنید
- کلمات کلیدی مرتبط با معنایی را برای استفاده در مطالب خود پیدا کنید
- بررسی کنید برای کلمات کلیدی گرایش
مرحله 1: با طاقچه خود آشنا شوید
اولین مرحله از فرآیند تحقیق در مورد کلید واژه ، یافتن هرچه بیشتر جزئیات در مورد طاقچه شماست.
دانستن اینکه با چه کسی باید رقابت کنید ، به شما کمک می کند تا یک لیست واقعی برای کلمات کلیدی و یک استراتژی سئو ایجاد کنید که می تواند به شما نتیجه دهد.
بیا شروع کنیم.
به Google بروید و شروع به تایپ کردن اصطلاحات جستجوی مرتبط با طاقچه خود کنید. از تمام وب سایت هایی که در صفحه اول Google آمده اند بازدید کنید و مواردی مانند:
- فرکانس ارسال آنها (هر چند وقت یکبار وب سایت خود را با محتوای جدید به روز می کنند)
- نوع محتوایی که آنها منتشر می کنند (متن ، فیلم ، و غیره)
- نحوه ساخت وب سایت آنها (آنچه در صفحه اصلی خود ، منوها و غیره دارند).
- درباره حضور در رسانه های اجتماعی آنها بیشتر بدانید (کانالهایی که آنها فعال هستند ، چه تعداد دنبال کننده دارند ، چه چیزی ارسال می کنند و غیره)
- از ابزارهایی مانند SEMRUSH یا Ubersuggest برای پیدا کردن اقتدار دامنه آنها استفاده کنید .
- در خبرنامه خود ثبت نام کنید (در صورت وجود) و آنها را به Feedly خود اضافه کنید (برای اطلاع از به روز رسانی مطالب)
ایده اصلی این تمرین شناسایی رقبای اصلی شما و بدست آوردن ایده های جدید در مورد موضوعات / کلمات کلیدی است که می توانید هدف گذاری کنید.
آنچه قبل از انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای اهداف SEO مهم است ، مهم این است که بین کلمات کلیدی مورد نظر برای دستیابی به رتبه های بالا و کلمات کلیدی که در واقع می توانید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید ، تفاوت زیادی وجود دارد .
اگر وب سایت شما جدید است ، ممکن است هدف قرار گرفتن برخی از کلمات کلیدی غیر ممکن باشد (معمولاً اینها کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند) ، بنابراین خوب است که از ابتدا این را بدانید که استراتژی کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید تا به دنبال کلمات کلیدی بروید که شانس بیشتری برای رسیدن به صفحه اول دارید از Google
مرحله 2: ایده های موضوعی را بنویسید و سطل های موضوعی ایجاد کنید
پس از اتمام مرحله 1 ، وقت آن است که با نوشتن (در یک صفحه گسترده) ، ایده های موضوعی خاص تر شوید.
طوفان مغزی خود را انجام داده و هر آنچه را که به ذهن شما می رسد مربوط به طاقچه ها ، صنعت و محصولاتتان باشد بنویسید.
خود را در موقعیت جستجوگر Google قرار دهید و سعی کنید فکر کنید که چه عباراتی را برای جستجو در Google تایپ می کنند.
در صورت لزوم ، وب سایت های ذکر شده در مرحله 1 را مجدداً مرور کنید و عناوین صفحه آنها را دقیق تر ببینید . این می تواند ایده های بیشتری را در مورد موضوعات مربوط به طاقچه های شما ایجاد کند که احتمالاً در مورد آنها فکر نکرده اید.
ایده های خود را در کنار هم قرار دهید تا سطل های موضوعی را تشکیل دهید. هر سطل موضوع باید شامل ایده های مرتبط باشد.
بگذارید مثالی از چگونگی این کار به شما ارائه دهم.
بیایید بگوییم که شما در طاقچه بازاریابی دیجیتال قرار دارید ، سطلهای موضوع شما شامل موارد زیر است:
- بازاریابی دیجیتال
- بازاریابی دیجیتال چیست
- چگونه کار می کند
- و غیره.
- سئو
- خدمات جستجوگرها
- نحوه استخدام سئو
- تحقیقات کلید واژه
- و غیره.
- بازاریابی محتوا
- و غیره.
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- و غیره.
مرحله سوم: با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی ، کلمات کلیدی بذر را برای موضوعات خود پیدا کنید
اکنون که لیستی از ایده های خود را در گروه های موضوعی گروه بندی کرده اید ، وقت آن رسیده که ایده های خود را به کلمات کلیدی SEO تبدیل کنید.
کلمات کلیدی SEO سؤالات واقعی است که افراد در موتور جستجو تایپ می کنند و برای وب سایت شما مهم هستند.
برای انجام این کار ، ما به کمک ابزارهای تحقیقاتی کلمات کلیدی نیاز داریم. من فرایند را با استفاده از SEMRUSH نشان می دهم اما می توانید زیر لیستی از ابزارهای جایگزین که می توانید استفاده کنید پیدا کنید.
به SEMRUSH وارد شوید و به KEYWORD MAGIC TOOL (واقع در زیر آنالیز کلمات کلیدی) بروید.
اولین سطل مبحث خود را (به عنوان مثال "دیجیتال مارکتینگ") بگیرید و تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را شروع کنید.
در این مرحله ما فقط به کلمات کلیدی علاقه مند هستیم که از حجم جستجوی مناسبی برخوردار هستند.
حجم جستجوی تعداد جستجو در گوگل در هر ماه برای کلمه کلیدی خاص انجام شده است.
نحوه یافتن کلمات کلیدی سراز طریق لیست بروید و کلمات کلیدی مربوط به شغل خود را انتخاب کرده و روی ADD TO KEYWORD ANALYZER کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید که از طریق منوی ALL KEYWORDS (که کلمات کلیدی را بر اساس موضوع گروه بندی می کند) و همچنین منوی بالا (مطابق عبارات ، مطابقت دقیق ، مرتبط) حرکت کرده است.
با افزودن کلمات کلیدی به لیست خود ، می توانید بر روی دکمه GO TO KEYWORD ANALYZER کلیک کنید تا کلمات کلیدی انتخاب شده خود را مشاهده کنید.
با استفاده از آنالایزر کلید واژه ، داده های بیشتری را برای کلمات کلیدی انتخاب شده بدست آوریدبر روی دکمه Update Metrics کلیک کنید تا معیارهای مربوط به هر کلمه کلیدی را تازه کنید و از فیلترهای پیشرفته استفاده کنید تا انتخاب خود را براساس کشور (Databases) محدود کرده و کلمات کلیدی را بر اساس حجم مرتب کنید.
پس از اتمام کار ، می توانید بر روی دکمه EXPORT to XLSX کلیک کنید تا لیست در قالب اکسل دریافت شود و صفحه گسترده اصلی خود را به روز کنید.
مرحله 4: هدف جستجوی هر کلمه کلیدی را بررسی کنید
اکنون که لیستی از کلمات کلیدی بذر (یا سر) دارید ، زمان آن رسیده است که هدف جستجوی هر کلمه کلیدی را بررسی کنید.
هدف جستجو به سادگی همان نوع اطلاعاتی است که کاربران در واقع به دنبال آن هستند ، چرا آنها به جستجوی کلمه کلیدی خاص می پردازند.
برای بسیاری از کلمات کلیدی هدف جستجو کاملاً واضح است اما برای سایرین به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.
به عنوان مثال ، هنگامی که کسی به دنبال کفش های ورزشی سفید برای مردان است ، قصد آنها مشخص است اما وقتی کفش را جستجو می کند بسیار مبهم است.
بهترین روش برای فهمیدن هدف جستجو ، تایپ کلمات کلیدی در گوگل و بررسی صفحه اول نتایج است.
گوگل در درک هدف واقعی کاربر کار بسیار خوبی انجام می دهد بنابراین آنچه در صفحه اول نشان می دهد ، بسیار نزدیک به آنچه کاربران به دنبال آن هستند ، می باشد.
شما باید این تمرین را انجام دهید تا کلمات کلیدی موجود در لیست خود را پیدا کنید و از آن چیزی که پیشنهاد می کنید حذف کنید. اتلاف وقت و منابع برای دنبال کردن کلمات کلیدی که نوع ترافیک ارگانیک مورد نظر شما را نخواهد داشت.
به عنوان مثال ، من در ابتدا لیست کلمه کلیدی "بازاریابی دیجیتال آزاد" را از آنجایی که کلمه کلیدی با حجم جستجوی ماهانه بالا است در لیست خود اضافه کردم.
وقتی این کلمه کلیدی را در Google جستجو می کنید ، خواهید دید که صفحه اول با منابعی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مترجم آزاد بازاریابی دیجیتال اشغال شده است.
اگر هدف تحقیق از کلمات کلیدی من پیدا کردن کلمات کلیدی است که به طور بالقوه می توانند مشتری های جدیدی برای من بدست آورند ، این کلمه کلیدی مناسب خوبی نیست زیرا قصد جستجوگر پیدا کردن یک مترجم آزاد برای استخدام نیست بلکه یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یکی است.
مرحله 5: کلمات کلیدی با دم بلند پیدا کنید
هنگامی که از طریق لیست کلمات کلیدی بذر خود کار می کنید ، متوجه خواهید شد که اکثر آنها (اگر نه همه) ، بسیار رقابتی هستند.
به عبارت دیگر ، هنگامی که این کلمات کلیدی را در Google جستجو می کنید ، صدها وب سایت را پیدا می کنید که برای یکی از 10 موقعیت برتر رقابت می کنند.
اگر وب سایت مستقر دارید ، ممکن است این مسئله خیلی بزرگ نباشد اما اگر اکنون شروع به کار کرده اید ، این یک مشکل بزرگ است.
چه باید کرد؟ استراتژی تحقیق کلمه کلیدی خود را تنظیم کرده و به دنبال کلمات کلیدی باشید که کمتر از کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند.
کلمات کلیدی دم بلند 70٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند و این تنها فرصت شما برای شروع رتبه بندی بالا در Google برای کلمات کلیدی است که می توانند در مدت زمان نسبتاً کمی ، رتبه بندی هدفمند را به وب سایت شما وارد کنند.
کلید واژه های دم بلند - منحنی جستجوشاید فکر کنید مسئله با کلمات کلیدی با دم بلند این است که آنها حجم جستجو کمتری دارند و در حالی که این واقعیت دارد ، کمتر از هیچ چیز بهتر نیست.
به عبارت دیگر ، هیچ نکته ای در صرف وقت و تلاش خود برای کلمات کلیدی محبوب وجود ندارد که رتبه بندی آن غیرممکن باشد. بهتر است از میوه های کم آویزان شروع کرده و راه خود را بالا ببرید.
هنگامی که شما موفق به دستیابی به رتبه های بالا برای چندین کلمه کلیدی طولانی ، شما همچنین می توانید رتبه خود را برای کلمات کلیدی بذر نیز افزایش دهید.
چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم؟ چندین روش برای یافتن کلمات کلیدی با دم بلند وجود دارد.
می توانید به صورت دستی گوگل را جستجو کرده و به جستجوی بخش "People also ask" یا "جستجوهای مرتبط" بپردازید. همچنین می توانید به ویکی پدیا و آمازون بروید و ببینید افراد در حال جستجو هستند.
سریعترین راه ، استفاده از دو عملکرد SEMRUSH ، "ابزار جادوی کلمات کلیدی" و "پژوهش موضوعی" است.
از ابزار Magic Keyword مجدداً استفاده کنید و از «فیلترهای پیشرفته» برای جستجوی کلمات کلیدی که دارای 4 کلمه یا بیشتر است استفاده کنید. کافیست عدد 4 را در کادر 'Words Count' وارد کرده و Enter را بزنید.
کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیدآنچه اکنون می بینید کلمات کلیدی است که از بیش از 4 کلمه تشکیل شده است. کلمات کلیدی مطابق با تجارت شما را انتخاب کنید ، با جستجوی نتایج Google ، هدف جستجوی آنها را بررسی کرده و آنها را به لیست اصلی خود اضافه کنید.
راه دیگر برای یافتن کلمات کلیدی longtail استفاده از ابزار 'Topic Research' است. گزینه تحقیق موضوع را از فهرست انتخاب کنید ، ایده های موضوع خود را تایپ کنید و روی GET CONTENT IDEAS کلیک کنید.
با استفاده از SEMRUSH کلمات مرتبط را پیدا کنیدبه جستجوی بخش "سؤالات جالب" بپردازید و سؤالی را پیدا کنید که مربوط به تجارت و محصولات شما باشد.
این کلمات کلیدی را در صفحه اصلی خود اضافه کنید. بعداً می توانید تصمیم بگیرید که آیا آنها را هدف قرار دهید ، یعنی ایجاد محتوا برای پاسخ به هر سوال یا استفاده از آنها در مقاله ستونی از نوع.
مرحله ششم: کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما رتبه بندی می کنند
در حالی که تحقیق در مورد کلمه کلیدی خود را انجام داده اید ، لیستی از وب سایت هایی ایجاد کرده اید که رقبای مستقیم شما هستند. شما از وب سایتهای آنها بازدید کرده و محتوای آنها را تجزیه و تحلیل کرده اید ، اکنون زمان آن رسیده است که بدانید در واقع کدام یک از کلمات کلیدی را رتبه بندی می کنند و میزان ترافیکی که از جستجوی Google دریافت می کنند.
به SEMRUSH بروید ، جستجوی سازمانی را از آنالیز DOMAIN انتخاب کنید و URL URL رقیب را تایپ کنید.
کلمات کلیدی رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنیدآنچه می بینید کلمات کلیدی رقبای شما در رتبه بندی است. برای رفتن به لیست کامل و استفاده از فیلترهای پیشرفته برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی مناسب ، روی VIEW ALL کلیدهای سازمانی کلیک کنید ، کلمات کلیدی مرتبط با برند و کلمات کلیدی را که در خط مشاغل شما قرار ندارند ، مستثنی کنید.
کلمات کلیدی را با حجم جستجوی مناسب پیدا کنیدهدف شما با این تمرین یافتن ایده های کلمات کلیدی است که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده اید و از آنها برای غنی سازی لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
همچنین می توانید روش فوق را دنبال کنید تا دریابید که کدام یک از کلمات کلیدی خاص در صفحه رقیب رتبه بندی می شود.
به عبارت دیگر ، به جای استفاده از دامنه از کادر جستجو ، URL یک صفحه خاص را تایپ کنید.
یافتن کلمات کلیدی یک صفحه وب در رتبه بندی استآنچه اکنون مشاهده می کنید تمام کلمات کلیدی است که در آن صفحه خاص رتبه بندی می شود ، حجم جستجوی ماهانه و اینکه آیا آنها باعث ایجاد ترافیک به وب سایت می شوند.
مرحله 7: کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید
پس از رسیدن به این نقطه ، شما باید لیستی از کلمات کلیدی (کلمات کلیدی دانه و دم بلند) را در اختیار داشته باشید ، می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.
مطمئناً این یک لیست بزرگ است و به راحتی قابل کنترل نیست.
اکنون زمان آن رسیده است که یک بار دیگر این لیست را مرور کرده و آن را تا 40-50 کلمه کلیدی کاهش دهید که می توانید با ایجاد صفحات فرود بهینه SEO ، بهینه سازی صفحه اصلی خود یا ایجاد صفحات جدید (پست های وبلاگ) هدف گذاری کنید.
برای تصمیم گیری ، کدام کلمات کلیدی را برای حفظ یا دور انداختن ، از داده های جمع آوری شده از مراحل قبلی استفاده خواهیم کرد و دو پارامتر دیگر را به ترکیب ، مشکل کلمات کلیدی و قدرت رتبه بندی دامنه ها در صفحه اول Google اضافه می کنیم.
مشکل کلمه کلیدی چیست؟
این تخمینی است که رتبه بندی خوب در جستجوی ارگانیک گوگل برای آن کلید واژه چقدر دشوار خواهد بود. به عنوان یک درصد داده می شود ، هر چه درصد بالاتر باشد رتبه بالاتر برای کلمه کلیدی خاص دشوارتر است.
هر ابزار روش خود را برای محاسبه مشکل کلمه کلیدی دارد ، اما به طور کلی هرچه مقدار پایین تر باشد ، بهتر می شود.
در کلیه گزارش های SEMRUSH ، شما می توانید مشکل کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی را مشاهده کنید ، ستون با عنوان KD٪ مشخص شده است .
اختیار دامنه در رتبه های برتر
من تاکنون چندین بار به این موضوع اشاره کردم اما زمان آن است که آن را خاص تر کنیم.
هنگامی که در گوگل کلمه کلیدی را جستجو می کنید و متوجه می شوید که 10 موقعیت اول توسط وب سایت های بزرگ و شناخته شده اشغال شده است ، بدین معنی است که رسیدن به یک وب سایت یا وبلاگ تجاری کوچک بسیار دشوار است.
به عنوان مثال ، اگر "بازاریابی دیجیتال" را جستجو کنید ، وب سایت هایی مانند hubspot ، moz ، ویکی پدیا و سایر وب سایت های غول پیکر را مشاهده خواهید کرد.
این بدان معناست که اگر چه "بازاریابی دیجیتال یک مدت است من می خواهم به رتبه برای دوست، گوگل من می گوید که این امکان پذیر نیست بنابراین من را که مدت از لیست من و به جای برای تغییرات نگاه (عبارات جستجو دم بلند) که ممکن به هدف.
چگونه می توان تصمیم گرفت که کلمات کلیدی کلمات کلیدی صحیح برای هدف گذاری هستند
با پاسخ دادن به سؤالات زیر ، کلمات کلیدی را یک به یک طی کنید و تصمیم بگیرید که از لیست خود حذف یا حذف کنید.
- آیا کلمه کلیدی جستجو با اهداف بازاریابی شما همگام است؟
- آیا مشکل کلمه کلیدی در مقایسه با سایر کلمات کلیدی کم است؟
- آیا گوگل وب سایت های عادی را در 10 موقعیت اول قرار می دهد یا فقط وب سایت های بزرگ و مشهور است؟
- آیا حجم جستجوی مناسبی (بالای 50) برای آن کلمه کلیدی وجود دارد؟
- آیا می توانید محتوای خوبی برای آن کلید واژه ارائه دهید؟
اگر پاسخ همه سؤالات بله است ، آن کلمه کلیدی را در لیست خود نگه دارید ، در غیر اینصورت اگر پاسخ هر یک از موارد فوق NO است ، آن را از لیست خود حذف کنید.
اگر در پایان این تمرین ، یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی دارید ، باید به عقب برگردید و تمام مراحل را تکرار کنید و کلمات کلیدی بیشتری را برای غنی سازی لیست خود پیدا کنید.
به یاد داشته باشید که هدف از تحقیقات کلمات کلیدی ایجاد لیست طولانی کلمات کلیدی نیست که شما از آنها استفاده نخواهید کرد بلکه ایجاد لیستی از کلمات کلیدی است که در واقع می توانید از آن در کمپین های بازاریابی محتوا استفاده کنید.
مرحله 8: کلمات کلیدی را به عناوین صفحه تبدیل کنید
پس از رسیدن به این نقطه می توانید استراحت کنید ، قسمت دشوار پشت سر شما قرار دارد. اکنون زمان آن رسیده که آن کلمات کلیدی را به عناوین صفحه تبدیل کرده و محتوا را بنویسید.
چرا به عناوین صفحه خود توجه می کنید؟
شیوه های خوب SEO نشان می دهد که هر صفحه یا ارسال در وب سایت شما فقط باید یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار دهد .
محتوای بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد و گوگل سعی می کند 10 صفحه برتر را برای یک کلمه کلیدی خاص انتخاب کند.
برای کمک به آنها در این فرایند ، باید اطمینان حاصل کنید که هر صفحه روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز دارد و این موضوع در عناوین صفحه شما منعکس شده است.
برای تبدیل کلمات کلیدی به عناوین صفحه ، این قوانین ساده را دنبال کنید:
- کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و عناوین 10 صفحه اول را بررسی کنید
- عنوانی را ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد اما آن را منحصر به فرد کند. مطمئن شوید که این یکی از عنوان های قبلی نیست که در صفحه اول نشان داده شده است. شما باید این کار را انجام دهید زیرا Google به ندرت صفحات با عناوین مشابه را در SERPS نشان می دهد.
- عنوان خود را با اضافه کردن کلمات قدرت جالب (مانند شگفت انگیز ، کامل ، آسان و غیره) جالب کنید
برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهینه سازی عناوین صفحه خود ، بخوانید: چگونه عناوین دوستانه SEO را ایجاد کنید .
مرحله 9: کلمات کلیدی مرتبط با معنایی را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید
اکنون که عناوین خود را آماده کرده اید ، مرحله بعدی ایجاد محتوای دوستانه سئو با کیفیت بالا است .
یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی مرتبط با معنایی است.
کلمات کلیدی مرتبط با معنایی (یا کلمات کلیدی LSI) کلمات کلیدی مربوط به کلمات کلیدی هدف یا کلمات کلیدی شما هستند که معنای یکسانی دارند.
با افزودن این کلمات کلیدی در محتوای خود ، شما را به محتویات موتورهای جستجو اهمیت بیشتری می دهید و این شانس شما را برای رتبه بندی برای کلید واژه اصلی شما به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
می توانید از SEMRUSH برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط (با کلیک بر روی دکمه RELATED مطابق شکل زیر) استفاده کنید یا اگر اشتراک semrush ندارید ، می توانید از ابزارهایی مانند نمودار LSI استفاده کنید .
نحوه یافتن کلمات کلیدی مرتبط با مفهومضمن بهینه سازی محتوای خود برای سئو ، اطمینان حاصل کنید که این کلمات کلیدی را در نسخه خود اضافه کنید.
مرحله 10: بررسی کلمات کلیدی معتبر را ادامه دهید
علاوه بر مراحل فوق ، شما همچنین باید طاقچه های خود را برای روند کلمات کلیدی و کلمات کلیدی جدید که به سطح می روند ، کنترل کنید.
این یک واقعیت است که 30٪ نمایش داده شدگان به صورت ماهیانه وارد Google می شوند NEW و کلمات کلیدی هستند که گوگل قبلاً هرگز ندیده است.
این بدان معناست که ابزارهای کلمات کلیدی حجم جستجوی بزرگی را برای این کلمات کلیدی نشان نمی دهند یا اصلاً آنها را نشان نمی دهند.
به احتمال زیاد این کلمات کلیدی است که رقبای شما از آن آگاه نیستند ، بنابراین این مزیت رقابتی به شما می دهد زیرا می توانید سریعتر برای آنها رتبه بندی کنید.
من شخصاً از این روش بسیار استفاده می کنم و تقریباً در همه سوله ها و صنایع بسیار عالی عمل می کند.
Google Trends ابزاری است که می توانید برای این تمرین استفاده کنید. به روند Google بروید و کلمات کلیدی تخم خود را وارد کنید.
نتایج را بر اساس منطقه فیلتر کنید (اگر در مناطق خاصی هدف قرار دارید) ، بر اساس دسته بندی ها و کانال جستجوی Google.
برای یافتن جزئیات بیشتر برای یک پرس و جو خاص ، به دنبال بخش RELATED QUERIES بروید و حفر کنید.
نمایش داده شدگان مرتبط در Google Trendsبخشی از توصیه ، خیلی زود از این ابزار خودداری کنید ، فیلترهای مختلف و کلمات کلیدی / موضوعات مختلف را امتحان کنید و می توانید قبل از هر کس دیگری کلمات کلیدی خوبی را برای هدف قرار دهید.
در تقویم خود یک یادآوری اضافه کنید تا حداقل هر 3 ماه یک بار این تمرین را تکرار کنید.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود
علاوه بر استفاده از کلید واژه هدف در عنوان صفحه و افزودن کلمات کلیدی LSI در محتوای خود ، مکان های دیگری نیز وجود دارد که شما نیاز به اضافه کردن کلمات کلیدی خود دارید.
این در جزئیات در راهنمای نوشتن سئو توضیح داده شده است ، مهمترین دستورالعمل ها عبارتند از:
- همانطور که در بالا توضیح داده شد ، از کلمه کلیدی تمرکز خود در عنوان صفحه استفاده کنید
- از کلمه کلیدی تمرکز خود در URL صفحه استفاده کنید
- کلمه کلیدی تمرکز خود را در برچسب عنوان صفحه و برچسب H1 استفاده کنید
- از کلمات کلیدی دم بلند در عناوین H2 و H3 استفاده کنید
- از کلمات کلیدی مرتبط در تصویر ALT متن استفاده کنید
- از کلمات کلیدی و مترادف موجود در نسخه خود استفاده کنید
- از کلمات کلیدی LSI در محتوا استفاده کنید (همانطور که در بالا توضیح داده شد).
ابزارهای تحقیق برای استفاده از کلید واژه ها
برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، به کمک ابزارها نیاز دارید. داده های زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد و انجام آن به صورت دستی غیرممکن است.
اینها ابزاری هستند که من از آنها استفاده و توصیه می کنم.
SEMRUSH (پرداخت)
SEMRUSHاین ابزار مورد علاقه من برای تحقیق در مورد کلید واژه ها و ابزاری است که بطور روزانه برای کلیه وظایف بازاریابی دیجیتال استفاده می کنم. این برنامه رایگان نیست ، با اشتراک ماهانه همراه است اما ارزش آن در هر سنت است.
برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، می توانید از SEMRUSH برای انجام تحقیقات موضوعی ، یافتن کلمات کلیدی بذر ، کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
اگر در حال حاضر با یک ابزار SEM اشتراکی ندارید ، SEMRUSH راهی برای انجام این کار است.
قبل از انتخاب SEMRUSH ، تعدادی ابزار دیگر را آزمایش کرده ام اما هیچکدام از آنها قابلیت SEMRUSH را در این بازه قیمتی ندارند.
می توانید برای یک جلسه آزمایشی رایگان 7 روزه ثبت نام کنید و خودتان آن را تست کنید.
SEMRUSH محاکمه 7 روزه
ابزار Google Keyword (رایگان)
برنامه ریز کلمات کلیدی Googleابزار کلمه کلیدی Google ابزاری رایگان است که توسط Google تهیه شده است و به شما امکان می دهد تحقیقات کلمات کلیدی را با اهداف PPC (Google Ads) انجام دهید اما می توانید از آن برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO نیز استفاده کنید.
ابزار رایگان است اما برای استفاده از آن باید یک حساب Google Ads فعال داشته باشید.
به Google Ads بروید و برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید. سپس ، یک کمپین Google Ads ایجاد کنید اما آن را فعال نکنید ، مکث کنید و با انتخاب TOOLS و سپس KEYWORD PLANNER به ابزار دسترسی پیدا کنید.
برنامه ریز کلمات کلیدی Google
UberSuggest (رایگان)
Ubersuggestیکی دیگر از ابزارهای تحقیق رایگان کلمات کلیدی که ارزش کاوش دارد Ubersuggest است. می توانید از آن برای انجام هر دو موضوع تحقیق و تحقیق در مورد کلید واژه استفاده کنید.
در حالی که این ابزار رایگان است ، تنها نقطه ضعف این است که به شما امکان نمی دهد یک حساب کاربری ایجاد کنید تا گزارشات یا کلمات کلیدی خود را ذخیره کنید و این بدان معنی است که هر بار که می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید ، باید از ابتدا شروع کنید.
این مورد در مورد SEMRUSH جایی که شما یک حساب کاربری دارید و تمام لیست ها / داده های شما ذخیره شده و همیشه در دسترس است ، این مورد نیست.
Ubersuggest
کنسول جستجوی Google (رایگان)
کنسول جستجوی Googleدر حالی که عملکرد اصلی کنسول جستجوی Google بهینه سازی وب سایت شما برای SEO فنی است ، ابزاری است که می توانید پس از انتشار صفحات خود را بهینه کنید.
کنسول جستجوی Google یک کلمه کلیدی یک فرآیند در حال انجام است و بهترین ابزار مورد استفاده برای یافتن کلمات کلیدی واقعی صفحه های شما در رتبه بندی است.
چرا این یک قدم مهم است؟ وقتی صفحه ای را برای یک کلمه کلیدی بهینه می کنید ، همیشه مطابق برنامه ریزی انجام نمی شود.
Google ممکن است صفحه را برای کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی کند و راه برای تصحیح این امر این است که دریابید برای کدام کلمات کلیدی این صفحه شانس بیشتری برای رتبه بندی و اضافه کردن آن کلمات کلیدی در محتوای شما دارد.
مراحل زیر را دنبال می کنید:
- ایجاد یک حساب کاربری و تأیید وب سایت خود .
- دسترسی به "گزارش عملکرد جستجو"
- به ستون های "اصطلاحات جستجو" و "موقعیت ها" نگاه کنید
- کلمات کلیدی را که در محتوای شما وجود ندارد ، شناسایی کنید.
- محتوای خود را تغییر دهید تا به طور طبیعی آن کلمات کلیدی را اضافه کنید
- صفحه خود را دوباره به Google ارسال کنید
Google Trends (رایگان)
با استفاده از Google Trends شرایط جستجو را پیدا کنیدهمانطور که در بالا توضیح داده شد ، ابزار دیگری که می توانید برای اطلاع از کلمات کلیدی جدید و پرطرفدار استفاده کنید ، Google Trends است.
با استفاده از فیلترهای مختلف به Google Trends بروید و چندین جستجو را انجام دهید تا دریابید که در صنعت شما چه روند جالبی دارد.
یادگیری اصلی
تحقیقات کلمات کلیدی یک فرایند مهم سئو است. از طریق تحقیقات کلمات کلیدی می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که واقعاً برای تجارت شما اهمیت دارد و از آنها در SEO و کمپین های بازاریابی محتوا استفاده کنید.
تحقیقات کلمات کلیدی یک فرآیند یکبار مصرف نیست بلکه یک روند مداوم است. شما این کار را ابتدا با شروع یک وب سایت جدید یا کمپین سئو انجام می دهید و بسته به نتایج ، باید برگردید و در لیست کلمات کلیدی خود تجدید نظر کنید.
روند کار ساده است اما وقت گیر است. با بزرگ شدن وب سایت شما باید کلمات کلیدی بیشتری برای هدف گذاری پیدا کنید و این بخشی است که چالش برانگیز تر می شود.
بدون کمک ابزارها نمی توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. در حالی که می توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Keyword Planner و Ubersuggest استفاده کنید ، برای پروژه های بلند مدت به کمک ابزارهای قابل اطمینان تری مانند SEMRUSH یا Ahrefs نیاز دارید.
سرانجام ، اگر از قبل وب سایت موجود با رتبه بندی دارید ، در هنگام انجام تحقیقات کلمه کلیدی ، از کنسول جستجوی Google استفاده نکنید.
از طریق GSC می توانید یاد بگیرید که کدام کلمات کلیدی ترافیک گوگل را به وب سایت شما وارد می کند و به نظر شما کدام کلید واژه های کلیدی مناسب وب سایت و محتوای شما